V torek, 13. marca 2018, je na Ptuju potekal Otroški parlament, ki sem se ga udeležila tudi jaz. Otroški parlament je javna tribuna otrok na temo, ki jo izberejo osnovnošolci na državnem otroškem parlamentu. Pomeni tudi obliko sodelovanja otrok v družbenem dogajanju ter pridobivanje vedenj o človekovih in državljanskih pravicah.
Izbrana tema v letu 2018 je »Šolstvo in šolski sistem«.
Skupaj z mentorico Petro Klobasa Petrač sva se tako zjutraj odpravili v Mestno hišo na Ptuju, kjer je parlament potekal. V okviru programa so nas v začetku razdelili v skupine in mentorje za nekaj časa odslovili, da smo se učenci med delom v skupinah razgovorili in si pripravili argumente za kasnejšo razpravo. Vsaka skupina je dobila temo, povezano s šolskim sistemom (npr. Šola za življenje itd.), o kateri smo pripravili manjšo predstavitev. Ko smo približno okoli 11. ure končali s predstavitvami, smo začeli spontano razpravo, ki smo jo samostojno argumentirali približno do 11.30, ko so se nam pridružili mentorji. Teme razprave so bile zelo raznolike, povezane so bile s šolskimi sistemi in kako bi se ta lahko izboljšal, odnosi med učenci in učitelji, odnosi med učenci in še veliko več. Okrog 13.ure smo razpravo zaključili in izvolili dve predstavnici, ki nas bosta zastopali na državnem otroškem parlamentu. Tako se je zaključil tudi celoten proces šolskega parlamenta.
Za zaključek bi rada samo še dodala, da je bila letošnja tema otroškega parlamenta izvrstno izbrana, saj so v šolo vključeni vsi mladi in je zato lahko čisto vsak kaj dodal k debati. Neznani avtor je dejal:”Smisel poslušanja je, da drugega, ki govori, razumemo čim bolj tako, kakor dojema sam tisto, kar pripoveduje.˝ In tako so tudi sodelujoči na letošnjem parlamentu imeli priložnost ne samo razumeti, temveč tudi začutiti utrip šolanja v 21.stoletju skozi oči številnih osnovnošolcev.
Zala Rihtar